9/10/14

Είναι ο τάφος του Μεγάλου Αλεξάνδρου, ο τύμβος στο λόφο Καστά στην Αμφίπολη !


Αποκάλυψη κεφαλή Καρυάτιδας
φωτό: Υπουργείο Πολιτισμού



Από την πρώτη στιγμή που ήρθε στο φως η είσοδος του ταφικού μνημείου στο λόφο Καστά στην Αμφίπολη, με τις εκπληκτικές σφίγγες σε αντιμέτωπη στάση να την φρουρούν, είμαι πεπεισμένος ότι το αρχιτεκτονικό οικοδόμημα αποτελεί ταφικό μνημείο υψίστης σημασίας. 

Ένας τόσο εντυπωσιακός τύμβος, που δεσπόζει στην ευρεία περιοχή της Αμφίπολης, δεν μπορεί να είναι κανενός άλλου ανθρώπου, πλην του μεγάλου στρατηλάτη Αλεξάνδρου θεοποιημένου Φαραώ και κοσμοκράτορα, τον καιρό εκείνον. 

Ο τάφος του Μεγάλου Αλεξάνδρου. Τι με κάνει να το πιστεύω αυτό: 
Επάνω στον τύμβο του μνημείου υπήρχε στην κορυφή του, υπερμεγέθης μαρμάρινος λέοντας (τμήματα του οποίου αποκαλύφτηκαν και το γλυπτό αναστηλώθηκε εκ νέου σε κοντινή τοποθεσία). Λέοντας: Συμβολίζει την δύναμη, την εξουσία, την κατάκτηση. (το λιοντάρι είναι ο βασιλιάς του ζωικού βασιλείου). Βασιλιάς. (λιοντάρια φυλάνε την πύλη των Πολύχρυσων Μυκηνών - πανίσχυρο Βασίλειο των Ατρειδών, στους προϊστορικούς χρόνους). Ποιος άλλος άνθρωπος θα μπορούσε να ταυτιστεί με τον λέοντα; Ποιος ήταν τότε ο μέγας στρατηλάτης; ο κατακτητής του κόσμου; Μόνο ένας: Ο Αλέξανδρος ο Μέγας.

Aπό κείμενο του Πλουτάρχου προκύπτει ότι το σύμβολο του Αλεξάνδρου ήταν ο λέων. Έτσι ο λέων που ήταν επάνω στον τύμβο μας παραπέμπει ευθέως στον μεγάλο στρατηλάτη. 

Σε χρυσά νομίσματα εποχής Μ. Αλεξάνδρου εικονίζεται ο Ηρακλής να φοράει λεοντή (ο Αλέξανδρος θαύμαζε τον Ηρακλή για τη δύναμη και τα κατορθώματα του). Η λεοντή του Ηρακλή σύντομα έγινε το σύμβολο του μεγάλου κατακτητή. 
Μόνο ένας λέοντας θα μπορούσε να στηθεί από τον αρχιτέκτονα του τύμβου στην κορυφή του, για να είναι ορατός από πολύ μακριά και να θυμίζει σε όλους όσους τον αντίκριζαν τη δύναμη του μοναδικού ανδρός, που κατάφερε να κατακτήσει λαούς και πολιτισμούς.

Μεγαλειώδεις πολιτισμούς όπως της Αιγύπτου, όπου στην Όαση της Σίουα, ο Μέγας Αλέξανδρος θεοποιήθηκε και έγινε Φαραώ - θεός. Και οι τάφοι των σπουδαίων Φαραώ φυλάσσονται από σφίγγες. 


Να λοιπόν η ύπαρξη των σφιγγών στην είσοδο του ταφικού μνημείου, γιατί ως Φαραώ - θεός, ο Μέγας Αλέξανδρος χρειάζονταν τα φανταστικά αυτά δημιουργήματα, να φυλάνε την είσοδο, όπως στις μεγάλες πυραμίδες των Φαραώ. (Ελληνικού ρυθμού όμως, όχι Αιγυπτιακού). Οι Ελληνικές σφίγγες είχαν όμορφα γυναικεία πρόσωπα και στήθος, σε αντίθεση με τις Αιγυπτιακές που είχαν αντρικά και φορούσαν κλαφτ (σκέπασμα κεφαλής), καθώς επίσης είχαν και μεγάλα φτερά. Στη γλυπτική αποτύπωση τους ο Ελληνικές σφίγγες στέκονται πάντα στα δύο πίσω πόδια τους, σαν να είναι σε κατάσταση επιφυλακής, ενώ οι Αιγυπτιακές είναι ξαπλωμένες στη βάση τους.


Ποιος άλλος κοινός θνητός θα μπορούσε να έχει σφίγγες από μάρμαρο Θάσου ύψους 2 μέτρων η καθεμιά να τον φυλάνε; και γιατί σφίγγες; Μόνο ο Αλέξανδρος ήταν θεοποιημένος Βασιλιάς Φαραώ. 

Γιγάντιος τύμβος. 

Μάρμαρο Θάσου σε όλον τον τύμβο - εξωτερικά και εσωτερικά - πολυδάπανη κατασκευή με υλικό πανάκριβο την εποχή εκείνη. Ποιος μπορούσε να χρηματοδοτήσει ένα τόσο γιγάντιο έργο; 

Ρόδακες διακοσμούν το εσωτερικό του μνημείου. Οι ρόδακες διακοσμούν και τη χρυσή λάρνακα του Φιλίππου, καθώς από την αρχαιότητα θεωρούνται βασιλικά διακοσμητικά μοτίβα. 

Καρυάτιδες με περίσσια ομορφιά και κομψότητα αντικαθιστούν τις κολόνες της εισόδου του θαλάμου. Ίσως έχουν εκτός από διακοσμητικό σκοπό και συμβολικό. 

 
Ναι είναι ο τάφος του Μεγάλου Αλεξάνδρου !!!

Βαριά μαρμάρινη πόρτα ερμητικά κλειστή κρατάει αιώνες το μυστικό.

Αναμένουμε την αρχαιολογική σκαπάνη να το επιβεβαιώσει...